Музичне виховання дитини в сім′ї
Діти, які частіше знайомляться з музикою, мають
більш багатші почуття, вони частіше звертають увагу на почуття і
переживання інших людей. Краще, швидше і повніше вбирають у себе все нове, як
правило добре навчаться в школі.
Багато дітей дуже ємоційні. Вони відчувають велику потребу в художніх враженнях, в активному прояві своїх почутів. Ті, хто зблизька спостерігають за життям маленьких дітей, знають з яким натхненням малята співають, танцюють.
Зацікавленність
до музики і музичні здібності виявляються у дітей по різному. Багато з них із
великим інтересом слухають музику і співають, інші до музики ніби то байдужі.
Іноді вважають, що такі діти від природи не музичні, у них немає слуху і
розвивати його безперспективно. Така точка зору невірна. У кожної дитини
можливо пробудити зацікавленність і любов до музики, розвивати музичний слух та
голос. Це підтверджує життєва практика і наука. Привчати дитину до музики в
домашніх умовах потрібно з самого раннього віку. Робити це потрібно різними
способами: співати дитині пісні, привчати слухати платівки, музичні записи,
дитячі музичні радіо та дивитися музичні телепередачі. Якщо є можливість водити
дитину на концерти.
Треба прагнути до того, щоб діти не просто раділи музиці,
а вчилися переживати закладенні в цю музику почуття. Треба розмовляти з дитиною,
питати в неї:
-яка це музика, весела чи сумна? Спокійна чи навпаки? Що така музика може розповісти? Що під неї хочеться робити?
-яка це музика, весела чи сумна? Спокійна чи навпаки? Що така музика може розповісти? Що під неї хочеться робити?
-пропонувати дитині самостійно дати назву музичному твору. З'ясувати, чому саме так вона хоче його назвати.
Такі питання викликають інтерес дітей до слухання і розвивають творчі
здібності малечі.
Розвивати вміння емоційно переживати музику допомогає також читання
казок, оповідань, тому що переданний словесно сюжет і переживання героїв дітям
більш доступний.
Діти дуже люблять повторно слухати музику, яка їм сподобалась. Іноді можно
загадувати загадки: співати мелодію без слів і запитати яка це пісня. Таким
чином непомітно дитина привчається до музики. В наслідок такої роботи батьки
зрозуміють, те що дітей без слуху немає. Є діти у яких ще невиявляються музичні
здібності і треба допомогти їм розвиватися: більше співати, слухати музику,
танцювати. Треба створити в сім'ї атмосферу любові до музики, якомого
схвалювати потребу дитини проявиляти себе в музиці. Треба пам'ятати, що це
приносить дитині радість і робить її добрішою.
Біжнюк І.В.
Комментарии
Отправить комментарий